Ruszyła modernizacja linii kolejowej 219 Ełk – Pisz – Szczytno.
Modernizacja 112 – kilometrowego odcinka linii kolejowej pochłonie blisko 300 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach, pierwszy – na odcinku Ełk-Pisz – rozpoczął się 12 marca, a zakończy się we wrześniu tego roku, zaś drugi – na odcinku Pisz-Szczytno — rozpocznie się we wrześniu 2018 r., a zakończy w sierpniu 2019 r.
Projekt zakłada podniesienie dopuszczalnej prędkości na wspomnianym odcinku do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN.
Dzięki inwestycji czas przejazdu pociągów pasażerskich w relacji Szczytno-Pisz-Ełk skróci się o około 1 godz. 22 minut oraz w relacji Olsztyn—Szczytno—Ełk o około 1 godz. 22 minut.
Na 112 km odcinku zostaną wymienione tory oraz wyremontowane mosty i przepusty. Pasażerowie zyskają większy komfort obsługi na 4 zmodernizowanych stacjach: Szczytno, Drygały, Spychowo, Pisz oraz 14 przebudowanych przystankach.
– Bardzo się cieszę, że dzisiaj, już fizycznie, będzie możliwe rozpoczęcia tej budowy – powiedział poseł Jerzy Małecki – Tą inwestycją, która się dzisiaj rozpoczęła, przywracamy ziemi piskiej jej rolę w całym układzie komunikacyjnym regionu Warmii i Mazur, ale także Polski północno-wschodniej.
W spotkaniu uczestniczyłem wraz z Posłem na Sejm RP Wojciechem Kossakowskim, byłym Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa, a obecnie Członkiem Zarządu PKP TELKOL Jerzym Szmitem, Wojewodą Warmińsko-Mazurski Arturem Chojeckim oraz Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie Krzysztofem Wądłowskim.
Prace na odcinku Ełk-Szczytno realizowane będą w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.