Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki

Zobacz galerię
15 zdjęć
Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
Korek2

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
Korek1

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6134

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6128

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6116

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6115

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6112

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6108

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6106

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6102

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6098

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6095

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6086

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki
KAJ_6077

Kładą przęsła na moście w Jeglinie-Uwaga korki

Budowa nowego mostu na Kanale Jeglińskim w Jeglinie wkroczyła w decydującą fazę. Dziś przed południem rozpoczęło się układanie betonowych przęseł pod nową przeprawę. W związku z pracami kierowcy jadący trasą Pisz-Giżycko muszą uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość , wytrzymać w tworzących się korkach.

Ta duża drogowa inwestycja ruszyła w lutym tego roku. Prace od kilku miesięcy powodują utrudnienia w ruchu pojazdów na odcinku drogi krajowej nr 63 Pisz-Orzysz. Na wybudowanym moście objazdowym od samego początku odbywa się ruch wahadłowy, co zwłaszcza w wakacje powoduje duże korki, które w weekendy ciągną się nawet kilka kilometrów.

Warto jednak się przemęczyć, gdyż nowy most o większej nośności usprawni ruch i zwiększy bezpieczeństwo. Budowy nie można było odkładać, gdyż zburzony stary most o nośności 20t nie był eksploatowany od 1958 roku. Pod wpływem wzrastającego ruchu, w tym pojazdów ciężarowych nastąpiła degradacja obiektu, co zagrażało bezpieczeństwu.

Inwestycja, to koszt około 3,9 mln zł. Rozpoczęte w lutym tego roku prace mają potrwać do końca listopada. Wykonawcą jest firma SKANSKA SA. Nowy most będzie miał nośność 50 t. Zakres prac obejmie również przebudowę około 400 metrów drogi. Na moście powstanie przejście dla pieszych.

Droga krajowa nr 63 i odcinek Pisz – Orzysz jest jedną z kluczowych tras wiodących z Warszawy w północny rejon Wielkich Jezior Mazurskich.