Dziś o 13.20 zakończyła się operacja położenia przęsła nowego mostu kolejowego na Pisie.
Operacja podniesienia i położenia nowego mostu przebiegała sprawnie i bez zakłóceń, choć warunki atmosferyczne były zdecydowanie gorsze niż podczas wczorajszej akcji zdjęcia starego “żelaźniaka”. Przede wszystkim było wietrznie i chłodno. W trakcie przenoszenia ważącej ponad sto ton metalowej konstrukcji, zrobiono przerwę na dołożenie tonażu na przeciwwagę dźwigowego giganta Herkulesa TEREX DEMAG CC 2800. Nowy most położono na podporach przyczółków z wielką precyzją i dokładnością. Prace nad przygotowaniem podpór “nowego żelaźniaka” trwały niemal całą noc przed operacją. Nad arcy trudnym pod kątem logistycznym przedsięwzięciem zdjęcia i położenia mostów, czuwał sztab inżynierów z firmy DOMOST, będącej wykonawcą inwestycji orz PLK PKP i TORPL, którzy realizują i finansują modernizację kolejowej linii 219 Szczytno – Pisz – Ełk. Nową konstrukcję przeprawy wykonała firma MOSTOSTAL. W najbliższym czasie pod mostem zamontowane zostaną nowe podpory, które zabezpieczone zostaną specjalną betonową nadbudową.