Nowe technologie będą mieć coraz większy wpływ na świat edukacji, nikt nie powinien mieć co do tego wątpliwości.
Dzień Nowych Technologii, który odbył się w Szkole Podstawowej nr 2 w Piszu doskonale pokazuje, jak powinno wykorzystywać się nowoczesne rozwiązania w szkołach. I to z korzyścią nie tylko dla uczniów, ale też nauczycieli i samych szkół.
“Dwójka” jest beneficjentem kilku ogólnopolskich programów edukacyjnych, dzięki którym najmłodsi uczniowie mogą korzystać ze sprzętu komputerowego, darmowego oprogramowania,różnego rodzaju zabawek, robotów i gier oraz specjalnych scenariuszy zajęć. Najmłodsi mogą brać udział w ciekawych i lekcjach, w których oprócz teorii bardzo ważna jest też praktyka. Podczas takich zajęć rozwijana jest kreatywność, umiejętności logicznego myślenia oraz umiejętność pracy zespołowej. Celem szkoły jest uczyć jak używać technologii mądrze i bezpiecznie.
– W naszej szkole, na co dzień wykorzystujemy nowe technologie w nauczaniu. Do dyspozycji uczniów są różnorodne platformy edukacyjne, roboty, tablety, zestawy mechatroniczne, interaktywne quizy i podręczniki – wyjaśnia Agnieszka Kucisz, nauczyciel SP 2 i opiekunka projektu i opiekunka projektów edukacyjnych. – Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii nasi uczniowie mogą zdobywać wiedzę w sposób, który jest dostosowany do ich możliwości. Ponadto, nowoczesne technologie czynią naukę o wiele przyjemniejszą i ciekawszą.
Szkoła bierze udział w programie #SuperKoderzy, Mistrzowie Kodowania, Piski Cyfrowy Uczeń, Ośmiu Najlepszych w Gminie Pisz oraz w programie Aktywna Tablica. Uczniowie systematycznie uczestniczą w akcjach edukacyjnych Godzina Kodowania, Tydzień Kodowania i Dzień Bezpiecznego Internetu. Zorganizowany w minionym tygodniu Dzień Nowych Technologii był okazją do podsumowania zdobytych przez uczniów klas I-III nowych umiejętności i wiedzy oraz doskonałą formą popularyzacji tego typu zajęć z wykorzystaniem technologii komunikacyjno – informatycznych.
Zajęcia teoretyczne dotyczyły bezpieczeństwa najmłodszych w internecie, odbył się też blok zajęć praktycznych. Uczniowie w kilku pracowniach uczyli programowania w języku Scratch 2.0., sterowali robotami, z których niektóre sami wykonali. Niektóre z zajęć prowadzili uczniowie starszych klas.