Via Baltica, czyli droga ekspresowa S61 będzie biegła przez Szczuczyn. Tam będziemy mogli wjeżdżać na dwupasmówkę prowadzącą do stolicy.
W gminach, przez które ma przebiegać Via Baltica odbyły się spotkania informacyjne. Obecnie trwa przetarg ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na wyłonienie firmy, która zajmie się opracowaniem kompletnej dokumentacji projektowej i budowa ekspresówki. Wyłoniony wykonawca będzie miał na wykonanie inwestycji maksymalnie 35 miesięcy. Prace mają ruszyć w trzecim kwartale 2017 roku i zakończyć nie później niż w II połowie 2020 roku. Na Warmii i Mazurach Via Baltica będzie liczyła 63 km. Przebiegać będzie przez Szczuczyn do miejscowości Szkocja, mijając po drodze Guty Rożyńskie, Dybowo, Borki, Zdunki Nową Wieś Ełcką, Ełk, Legę, Sędki, Wysokie, Kalinowo, Milewo i Turowo. Na całym 63-kilometrowym odcinku drogi planowane są trasy dwujezdniowe w obu kierunkach z dodatkowymi pasami przeznaczonymi do skrętów. Wyznaczone zostaną także trzy miejsca do obsługi podróżnych. Wybudowanych zostanie 88 różnych obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz węzły. Ich koszt to ok. 330 mln zł, natomiast koszt budowy całego 63-kilometrowego odcinka szacowany jest na ponad 2,3 mld zł. Na odcinku trasy Via Baltica na Warmii i Mazurach planowane są 4 węzły – w okolicach miejscowości Guty w gminie Szczuczyn, węzeł Ełk-Południe między miejscowościami Zdunki i Nowa Wieś Ełcka, węzeł Ełk-Wschód – w lesie, w okolicach skrzyżowania drogi prowadzącej z Ełku do Augustowa i drogi do Przykopki, oraz węzeł w okolicach miejscowości Wysokie w gminie Kalinowo.