Wąska, kręta, niebezpieczna – wrócił temat przebudowy DK 16

Wrócił temat przebudowy drogi krajowej nr 16 na odcinku Mrągowo – Ełk. W Olsztynie podpisano aneks do programu inwestycyjnego, a wstępne prace mają kosztować 23 mln zł. Do sprawdzenia są dwa warianty nowego przebiegu trasy w okolicach Mikołajek i Orzysza.

Droga krajowa nr 16 na odcinku z Mrągowa przez Mikołajki i Orzysz do Ełku jest wąska, kręta i niebezpieczna. W niczym nie przypomina standardów, jakie powinna mieć jedna z najważniejszych tras w regionie masowo odwiedzanym przez turystów. Plany przebudowy krajówki są od lat, ale do tej pory udało się zmodernizować tylko odcinek od rogatek Olsztyna do Borek Wielkich koło Mrągowa.

Zielonym światłem dla dalszych inwestycji ma być rozpoczęcie prac projektowych kolejnych odcinków drogi. Podpisanie stosownych dokumentów odbyło się we wtorek w Olsztynie. Uczestniczyli w nim wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, wojewoda Artur Chojecki oraz Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przeprowadzenie DK 16 przez Mazury jest bardzo trudnym zadaniem. Drogowcy muszą wybrać najbardziej optymalny przebieg drogi, biorąc pod uwagę m.in. ukształtowanie krajobrazu. Jednym z najtrudniejszych zadań wydaje się przeprawa przez jezioro Tałty. W tym momencie do wyboru zostały dwa warianty przebiegu drogi w okolicach Mikołajek i Rynu. Prace projektowe wyceniono na 23 mln zł.