Informacje dotyczące budowy obwodnicy Pisza

W nawiązaniu do spotkania informacyjnego on-line, które odbyło się w dniu 01.03.2022 r. dotyczącego budowy obwodnicy Pisza w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63 Gmina Pisz zawnioskowała do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie o skorygowanie projektowanego przebiegu obwodnicy na odcinku od Ronda im. Premiera Stanisława Mikołajczyka do planowanego ronda na ul. Gdańskiej

Rondo im. Premiera Stanisława Mikołajczyka jest mocno obciążone ruchem. Poza sezonem turystycznym często tworzą się kilkusetmetrowe kolejki pojazdów oczekujących na wjazd na rondo. W sezonie turystycznym kolejki te często osiągają długość nawet kilku kilometrów, co przekłada się na wstrzymanie ruchu samochodowego w pozostałych częściach miasta. Dobudowanie dodatkowego wjazdu na Rondo im. Premiera Stanisława Mikołajczyka jedynie pogorszy sytuację.

Ponadto, w proponowanym przebiegu /określonym podczas spotkania jako wariant Nr 2/ obwodnica przebiega przez tereny rekreacyjne /ogródki działkowe i teren tzw. górki leśnej/ i w znacznej części ogranicza możliwości rozwojowe południowej strony miasta. Możliwa jest też kolizja z budową stopnia wodnego na rzece Pisie i z terenami po obu stronach rzeki przeznaczonymi pod zaplecze techniczne i infrastrukturę niezbędną do obsługi stopnia wodnego.

Proponujemy przesunięcie początku obwodnicy ok. 700 m – 800 m w kierunku Łomży, poniżej terenów stanowiących rezerwę pod cmentarz komunalny w Piszu. Dalszy jej ciąg w kierunku projektowanego ronda na ul. Gdańskiej przebiega przez tereny Skarbu Państwa /tereny Lasów Państwowych/ w około 45%, przez tereny stanowiące własność gminy Pisz w około 40% i przez teren prywatny w około 8%. Długość tego odcinka obwodnicy jest porównywalna z wariantem Nr 2 przedstawionym podczas w/w spotkania informacyjnego.
Zaproponowany przebieg obwodnicy Pisza na tym odcinku jest zdaniem gminy rozwiązaniem optymalnym, dlatego przesłana została prośba o jego uwzględnienie.