Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów

Zobacz galerię
21 zdjęć
Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7595

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7597

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7600

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7601

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7603

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7607

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7584

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7612

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7572

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7616

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7617

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7621

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7631

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7633

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7636

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7643

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7644

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7575

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7649

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7652

Nowy most położony – wielkie brawa dla inżynierów
DSC_7656

Dziś o 13.20 zakończyła się operacja położenia przęsła nowego mostu kolejowego na Pisie.

Operacja podniesienia i położenia nowego mostu przebiegała sprawnie i bez zakłóceń, choć warunki atmosferyczne były zdecydowanie gorsze niż podczas wczorajszej akcji zdjęcia starego “żelaźniaka”. Przede wszystkim było wietrznie i chłodno. W trakcie przenoszenia ważącej ponad sto ton metalowej konstrukcji, zrobiono przerwę na dołożenie tonażu na przeciwwagę dźwigowego giganta Herkulesa TEREX DEMAG CC 2800. Nowy most położono na podporach przyczółków z wielką precyzją i dokładnością. Prace nad przygotowaniem podpór “nowego żelaźniaka” trwały niemal całą noc przed operacją. Nad arcy trudnym pod kątem logistycznym przedsięwzięciem zdjęcia i położenia mostów, czuwał sztab inżynierów z firmy DOMOST, będącej wykonawcą inwestycji orz PLK PKP i TORPL, którzy realizują i finansują modernizację kolejowej linii 219 Szczytno – Pisz – Ełk. Nową konstrukcję przeprawy wykonała firma MOSTOSTAL. W najbliższym czasie pod mostem zamontowane zostaną nowe podpory, które zabezpieczone zostaną specjalną betonową nadbudową.