PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem

Zobacz galerię
42 zdjęć
PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
fot 1_

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1718

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1723

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1745

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1748

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1749

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1757

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1768

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1776

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1783

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1787

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1788

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1792

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1806

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1807

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1813

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1820

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1832

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1834

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1840

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1846

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1853

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1856

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1858

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1869

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1881

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1885

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1888

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1893

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1901

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1908

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1911

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1913

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1915

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1916

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1921

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1925

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1931

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1939

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1941

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1950

PZM 73. Rajd Polski – sypnął mazurskim żwirem
KAJ_1954

Rywalizacja na trasie PZM 73. Rajdu Polski rozpoczęła się w czwartek od przejazdu superoesu Mikołajki Arena, do którego załogi tradycyjnie startowały w parach. Jednak prawdziwa walka na mazurskich szutrach ruszyła dziś o 7.15 na odcinku Chmielewo.

Podczas otwarcia na liczącej 2,50 km torze areny najszybszy okazał się zwycięzca tegorocznego Rajdu Sardynii Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC). Zaledwie 0,2 sekundy do Belga stracił jego przyjaciel i zarazem sąsiad, reprezentujący barwy Volkswagena Andreas Mikklelsen, który dwie poprzednie edycje Rajdu Polski ukończył na drugiej pozycji. Trzecia lokata na inaugurującej zawody próbie należała do Otta Tänaka (Ford Fiesta RS WRC). Nieoczekiwanie, tylko 4. miejsce zajął mistrz świata Sébastien Ogier. Francuz po raz ostatni wygrał rundę mistrzostw świata podczas lutowego Rajdu Szwecji. Od tamtego czasu mięło aż 136 dni – to największa przerwa w triumfach trzykrotnego czempiona od 2010 roku.

Wśród licznej grupy zawodników cyklu WRC 2, na inaugurującej zawody próbie najszybszy okazał się estoński kierowca Karl Kruuda (Ford Fiesta R5). W tej kategorii oczy polskich skierowane były na pojedynek Huberta Ptaszka i debiutującego w Rajdowych Mistrzostwach Świata Kajetana Kajetanowicza. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł aktualny mistrz Europy, jednak ze względu na niekorzystną pozycję startową i konieczność odkurzania trasy z luźnego szutru, popularny Kajto stracił do Kruudy 3,1 sekundy.

W piątek 1 lipca zaczęła się walka na prawdziwych odcinkach specjalnych. Rozpoczęła ją dość krótka, bo licząca zaledwie 6,52 km próba z Chmielewa do Dąbrówki w powiecie piskim. Otwierającemu rywalizację Sébastienowi Ogier trasę za kierownicą subaru impreza przecierała załoga z nr 0, czyli Krzysztof Hołowczyc z Maciejem Wisławskim.

Po pokonaniu tego odcinka załogi wprost z mety przejechały ponad 80 km odcinka dojazdowego by przystąpić do znanego z poprzednich edycji Rajdu Polski oesu Wieliczki. Czwarta próba to najdłuższy tego dnia oes Świętajno. Przed przyjazdem do parku serwisowego załogi pokonały jeszcze próbę Stare Juchy. Po południu czeka na nie identyczna pętla. Wieczór zwieńczą bezpośrednie pojedynki na próbie Mikołajki Arena. Piątek zamknie się więc liczbą 121,92 km wszystkich oesów.

PZM 73. Rajd Polski – wyniki po OS 1:
1. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC+ 1:46.2
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Anders Jæger (NOR) Volkswagen Polo R WRC+ 0.2
3. Ott Tänak EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC+ 0.3
4. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC+ 0.4
5. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC+ 0.7
6. Stéphane Lefebvre (FRA)/Gabin Moreau (F) DS3 WRC+ 0.9
7. Hayden Paddon (NZ)/John Kennard (NZ) Hyundai i20 WRC+ 1.1
8. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC+ 1.5
9. Lorenzo Bertelli (ITA)/Simon Scattolin (ITA) Ford Fiesta RS WRC+ 1.9
10. Karl Kruuda (EST)/Martin Jarveoja (EST) Ford Fiesta R5+ 2.0
Materiały prasowe PZM Rally Poland